השתלות שיניים – איך מתחזקים את השיניים אחרי השתלת שיניים?

השתלות שיניים מאפשרת לנו לחזור ולהשתמש בפה שלנו ובשיניים כפי שהשתמשנו בהם בעבר לפני שהתחילו הבעיות שגרמו לאובדן השיניים.

כל זה טוב ויפה רק חשוב שנזכור שהשתלת שיניים היא לא פרוצדורה שמבטיחה לנו שיניים לכל החיים.

השתלות שיניים

השתלת שיניים מחייבת אותנו לדאוג לשתלים הדנטליים ממש כמו לשיניים טבעיות.

יש רופאי שיניים שמעניקים 10 שנות אחריות על השתלת שיניים ביום אחד ויש רופאי שיניים שלא מעניקים אפילו יום אחד אחריות על השתלות שיניים שלוקחות 10 שנים. כך או כך, חלק גדול מהאחריות על השיניים החדשות שקיבלנו הוא עלינו – השתלת שיניים מחזירה לנו את השיניים לפה ולא רק מאפשרת לנו לחזור וליהנות מהן אל מצריכה מאיתנו את המחוייבות לחזור ולדאוג להן.

השתלות שיניים, השתלת שיניים והקפדה על היגיינת הפה

השתלות שיניים מעניקות לנו מחדש שיניים. לכן, אנחנו חייבים להתייחס אל שתלים דנטליים שהושתלו אצלנו, ממש כמו לשיניים טבעיות. אם נתייחס אליהן ככה, נקפיד לשמור עליהן כמו על שיניים נוכל להאריך את "חיי השתלים", וכמובן להימנע מזיהומים ומהתפתחות של דלקת בחניכיים:

צחצוח שיניים – הטיפול הבסיסי הוא צחצוח שיניים פעמיים ביום בבוקר ובערב.

חוט דנטלי – שימוש בחוט דנטלי אחרי כל ארוחה יסייע לנו להימנע משיירי מזון באזור השיניים שמהווים מצע גידול לחיידקים שיפגעו גם בשתל וגם בחניכיים.

שטיפת פה – רופאי שיניים ממליצים לשטוף את הפה לפחות פעם ביום במי פה כדי להשלים את פעולת צחצוח השיניים גם לאחר ביצוע השתלות שיניים.

טיפולי שיננית חצי שנתי – גם שתלים דנטליים נפגעים כתוצאה מאבנית בפה ומצד שני לא מחסנים את הלסת מדלקות חניכיים ולכן מומלץ לגשת לשיננית לפחות אחת לחצי שנה.

ביקורת חצי שנתית אצל רופא שיניים – על מנת להיות בפיקוח מתמיד על השתלים, לאתר בעיות, נדירות ככל שיהיו, בזמן ולבצע התאמות וטיפולים על פי שינוי במצב הלסת, חשוב, לאחר השתלת שיניים, לראות רופא שיניים כל חצי שנה ולהיוועץ איתו לגבי מצב השתלים.
ביקורת של אצל רופא שיניים קבוע בתדירת גבוהה יאפשרו לו לאתר שינויים שקורים לאורך השנים ולהעניק פתרונות פרקטיים לפני שמתעוררות בעיות.

לסיכום, חשוב שנתייחס לשתלים הדנטליים כמו שמתייחסים לשיניים טבעיות, וממש כמו עם שיניים טבעיות אם נדע לשמור עליהם הם יישרתו אותנו נאמנה שנים ארוכות.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *