השתלות שיניים ביום אחד all on 6

all on 6 – השתלות שיניים עם 6 שתלים דנטליים בלבד

all on 6 היא אחת מטכניקות העבודה של רופאי שיניים המבצעים השתלת שיניים ביום אחד. השתלת שיניים ביום אחד שבעבר הייתה נחשבת למדע בדיוני הפכה במהלך העשור האחרון לשיטה דנטלית מקובלת שכיום ניתן להראות כי היא משיגה אחוזי הצלחה גבוהים מאוד גם בהשוואה לטיפולי השתלות שיניים שנעשות בשיטה הקלאסית.

השתלות שיניים all on 6

השתלות שיניים all on 6

כאשר אנחנו מדברים על השתלות שיניים קלאסיות, הכוונה היא לכך שגישת הטיפול מנסה לבצע את שיקום הפה תוך חיקוי של השיניים המקוריות. כלומר, שימוש בדרך כלל באותו מספר של שתלים דנטליים להחלפת השיניים החסרות כמספר השיניים שאבדו ובאותו מיקום.

הבעיה בתפיסה זו היתה כאשר מצב עצם הלסת שאמורה להחזיק את אותם השתלים לא היה אידיאלי בגלל שחיקה או אובדן של עובי עצם.

בשיטה של השתלת שיניים ביום אחד המבוססת על גישה של "העמסה מיידית" מסתכלים על הלסת כמכלול וממקמים מספר שתלים נמוך יותר בנקודות שבהן יש את עובי העצם האופטימלי ובזוויות של עד 45 מעלות שמאפשרות ליצור עיגון חזק יותר לשתלים הדנטליים.

כשמדובר על השתלות שיניים בשיטת all on 6. כשמה כן היא, השתלת שיניים ביום אחד שבה ניתן להחליף את כל השיניים שנמצאות באחת הלסתות באמצעות שימוש בשישה שתלים דנטליים בלבד.

השתלות שיניים באמצעות שישה שתלים

איך ניתן בעצם להחליף את כל השיניים על ידי שימוש בשישה שתלים בלבד? על פי התפיסה של העמסה מיידית שעליה מבוססות השתלות שיניים ביום אחד. על פי תפיסה זו המבוססת על עקרונות שהגיעו מעולם האורטופדיה, עדיף לבצע את כל הפרוצדורות הדנטליות במהלך טיפול אחד ולהקטין את הטרואמה המתמשכת של הגוף ממספר ארוך של פרוצדורות.

בדרך זו מקצרים משמעותית את הזמן שלוקח ללסת להחלים ובעזרת מיקום חכם של שתלים דנטליים איכותיים בקיבוע לעצם הלסת ניתן לשאת עליהם את כל הגשר והכתרים שיחליפו את השיניים.

כך, השתלות שיניים בשיטת all on 6 מאפשרות למטופלים שעד היום חששו להיכנס לתהליך מייגע של טיפול לגשת ולבצע השתלת שיניים מלאה ביום אחד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *