פחד מרופא שיניים – איך מתמודדים עם חרדה דנטלית?

פחד מרופא שיניים זו בעיה שכיחה מאוד, וכשמדובר על טיפולי השתלות שיניים – התופעה שכיחה אף יותר. האם הפחד שלנו מטיפולי השתלות שיניים מוצדק?

מי לא מפחד מטיפולי שיניים? הצמרמורת שעוברת בנו בדרך לרופא השיניים, אך כמו שאמרו חכמים מאתנו- אין מה לפחד אלא מן הפחד עצמו. הפחד מרופא שיניים, בדרך כלל מתברר כחוויה נוראית יותר מאשר הטיפול עצמו.

פחד מרופא שיניים

השתלת שיניים – חרדה דנטלית וטיפולי השתלות שיניים

ישנם אנשים החוששים מן הטיפול ברמה נורמלית, ואם הרופא סבלני וחייכן הם יתגברו בקלות על הפחד, אך יש גם כאלה הסובלים מחרדה דנטלית קשה אשר הופכת כל טיפול שיניים לסיוט ולעיתים קרובות אף יוצרת מצב שהמטופל נמנע מטיפול השיניים למרות שהוא זקוק לו.

טיפול השתלת שיניים – פשוט מאוד לא כואב

בגלל שטיפול של השתלת שיניים מכיל בתוכו עקירות וטיפולים כירורגיים הוא נתפס כטיפול כואב
אבל דווקא בימינו טיפול של השתלות שיניים ביום אחד הוא טיפול שאינו כואב ולכן, הטיפול בחרדה הדנטלית הוא ברמה פסיכולוגית יותר והוא חסם אישי של כל מטופל וע"י שיחות אישיות והפיכת הטיפול עצמו לנעים ומרגיע יותר ניתן להתמודד טוב יותר עם החרדה הדנטלית.

השתלות שיניים במאה ה-21 – סוף לחרדה הדנטלית 

ישנן דרכים רבות להתגבר על החרדה הדנטלית ולעבור בהצלחה גם השתלת שיניים. כל הדרכים מתחילות ברופא ובמרפאה. רופא סבלני, נעים ועדין יכול להיות המפתח להתגברות על החרדה. בחרו רופא שמודע למצבכם אך לא שופט אותו, מוכן להיפגש עמכם לפני הטיפול, להסביר לכם באריכות על הטיפול ועל הבטיחות והיעילות שלו ובכך להפיג את מירב החששות.

רופא סבלני ומודע לבעיית החרדה יוכל  להמליץ על שורה של אמצעים שונים לטיפול בחרדה, החל ממוסיקה מרגיעה, נשימות ודמיון מודרך, דרך גז צחוק וכלה בטיפולים אלטרנטיביים לפני או במהלך הטיפול כמו עיסוי ודיקור סיני.

במקרי חרדה קשים ניתן להשתמש בשיטות דרסטיות יותר כמו הרדמה ברמות שונות- עד רמת הרדמה מלאה, אך שיטות אלו לא זמינות בכל מרפאה וניתן לבצע אותן רק בבית החולים בנוכחות של רופא מרדים.

השתלת שיניים מוצלחת- חוויה מתקנת

השתלת שיניים מוצלחת שעוברת בקלות וללא כאבים אינה חלום- כיום התחום הדנטלי מתקדם במיוחד בתחום הנוחות של המטופל – הטיפולים מתקצרים, נהיים קלים והצלחתם מובטחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *