השתלת שיניים ביום אחד, העמסה מיידית ומה הקשר ביניהן?

השתלת שיניים ביום אחד והעמסה מיידית של שתלים דנטליים הם שני מונחים ששינו את עולם השתלות השיניים ואפשרו לראשונה לקצר משמעותית את משך ההחלמה מהתהליך.

האפשרות לקצר תהליך דנטלי-כירורגי ארוך כל כך כמו השתלת שיניים, שיכול להגיע לעתים אפילו לשנתיים של טיפולים, ולהפוך אותו לפרוצדורה קצרה שמאפשרת לקבע שתלים דנטליים בפה ובעצם לסיים השתלת שיניים ביום אחד בלבד, מתבססת על טכניקה שנקראת "העמסה מיידית".

השתלת שיניים, העמסה מיידית

השתלת שיניים ביום אחד מתבססת על העמסה מיידית

מה זו בעצם העמסה מיידית?

זו היא גישה רפואית שנלקחה מתחום האורטופדיה, בו היא מיושמת בהצלחה במהלך העשורים האחרונים. המטרה של העמסה מיידית היא ליצור תהליך מהיר של "תיקון" באיבר מסוים בגוף כך, שהטראומה של הגוף ושל הרקמות מסביב למקום ה"תיקון" תהיה נמוכה ומשך הטיפול יקטן באופן משמעותי.

לדוגמא, אם נשברת העצם ביד, במקום תהליך ארוך של גיבוס המקום שגורר החלמה ממושכת, מבצעים כיום "תיקון" מיידי של העצם ע"י השתלת ברגים וכך הגוף ממשיך בתפקודו הרגיל ותהליך הריפוי הופך למהיר יותר ופעמים רבות למוצלח הרבה יותר.

העמסה מיידית של שתלים דנטליים – הבסיס להשתלת שיניים ביום אחד

אותו הדבר קורה גם עם השתלות שיניים – במקום לחכות להחלמה של האזור אחרי ביצוע עקירת השיניים, מבצעים העמסה מיידית של שתלים דנטליים ישר לאחר העקירה וכך ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד במקום השתלת שיניים ממושכת.

כשאנחנו מדברים על השתלות שיניים, העמסה מיידית מעניקה יתרונות רבים למטופל:

חזרה מהירה לשגרה – כבר למחרת הטיפול ניתן לחזור ולהשתמש בשיניים, בניגוד לתהליך הארוך שבו צריך לחכות חודשים ואף שנים עד שניתן יהיה להשתמש בשיניים הקבועות.

שמירה על עצם הלסת – הקטנה משמעותית של אובדן עצם הלסת שמאפיינת את התהליך הארוך, בזכות העובדה שאין שימוש בשיניים תותבות.

השתלת שיניים אסתטית יותר – בגלל שההשתלה נעשית מיידית אחרי העקירה לא קורים שינויים של העצם או הרקמה בסביבתה של השן, שמאפיינים כל תהליך החלמה ולכן, ניתן למקם את השן בדיוק באותו המקום בצורה אסתטית ויפה לעין.

הקטנה משמעותית של סכנת זיהום או סיבוכים – בזכות הקטנת מספר הפרוצדורות הכירורגיות לאחת בלבד, כך גם קטן הסיכוי לסיבוך רפואי שיקרה באחד מהשלבים.

לסיכום, העמסה מיידית מאפשרת לבצע השתלת שיניים ביום אחד ולחסוך למיליוני אנשים מסביב לעולם לחזור לתפקוד לסת מלא כבר למחרת הטיפול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *