השתלת שיניים בלסת העליונה

השתלת שיניים בלסת העליונה – האתגר

השתלת שיניים בלסת העליונה היא תמיד תהליך רגיש ועדין עם מורכבויות השונות מביצוע של אותה השתלה בלסת התחתונה.

השתלת שיניים בלסת העליונה - הניסיון והזהירות משתלמים

השתלת שיניים בלסת העליונה – הניסיון והזהירות משתלמים

באופן טבעי השתלת שיניים בלסת העליונה הינה מסובכת יותר, וזאת בשל הקרבה של איברי הסינוס הרגישים למקום ההשתלה. כאשר רופא השיניים מבצע עקירה של השיניים לקראת ההשתלה הוא מוציא ומנקה גם את שורש השן הקרוב מאוד לחלל הסינוס ומצד שני הברגת השתלים הדנטליים החדשים יכולה אף היא להגיע בטעות לחלל הסינוס וגרום סיבוכים בהשתלה. לכן, חשוב כל כך צילום CT לפני הטיפול המאפשר הדמיה תלת מימדית של חלל הפה כולל מיקום שורשי השיניים ועצם הלסת העליונה ביחס לסינוסים.

לעיתים, בעת הבדיקות לקראת השתלת שיניים באזור האחורי של הלסת העליונה מתגלה חוסר עצם, שנוצר בשל ספיגת עצם לאחר עקירה, אובדן עצם עקב מחלת חניכיים או בשל גורמים שונים נוספים.

מאחר והעדיפות במקרים של השתלה היא ליצור חיבור חזק ויציב של השתלים הדנטליים אל עצמות הלסת המקוריות, מקרים קיצוניים של חוסר בעצם הלסת מקשים על רופא השיניים לבצע חיבור שכזה שכן, הברגה של שתל דנטלי למקום בו העצם דקה מידי עלול לגרום לשבירתה.

השתלת שיניים בלסת העליונה גם במקרים של חוסר עצם

במקרים כאלו אחד הפתרונות המקובלים ביותר היה ניתוח של הרמת סינוס לפני תחילת ההשתלה, ובו בעצם ממלאים בעצם את חלל הסינוס התחתון ומאפשרים חיבור של השתלים אליו.

עם הזמן פותחו גישות דנטליות נוספות המנסות לספק פתרון לחוסר העצם באזור הלסת העליונה- השתלת העצם ישירות על עצם הלסת או שיטת ה- all on 4 , שיטה של השתלת שיניים שבה נתמכים כל השיניים בלסת על ידי 4 שתלים דנטליים קדמיים.

הן הרמת הסינוס והן השתלת שיניים ביום אחד בשיטת all on 4 הינם תהליכים כירורגיים רגישים ויש לוודא שהם יבוצעו על ידי רופא מיומן ומנוסה שמכיר את הסיכונים והסיבוכים העלולים להתקיים ויודע כיצד לטפל בהם. רופא מקצועי ומומחה בתחומו יוכל למצוא את הפתרון המתאים למטופל אשר צריך לעבור השתלת שיניים בלסת העליונה וידע לבצע את התהליך בהצלחה מרובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *