השתלת שיניים בלסת התחתונה – שתלי דיסק ושתלים בזאליים

השתלות שיניים בלסת התחתונה – דומה אבל שונה.

השתלת שיניים במאה ה-21 היא טיפול דינמי המתאים את עצמו לצרכי המטופל ולתנאים הפיזיים האינדיבידואליים שלו. לכן, גם ההתאמה של ההשתלה לכל לסת היא שונה וכאשר מבוצעות השתלות שיניים בלסת התחתונה יש להן דגשים שונים מאשר השתלות המבוצעות בלסת העליונה.

 

השתלת שיניים בלסת התחתונה היא בעלת מאפיינים ייחודיים

השתלת שיניים בלסת התחתונה היא בעלת מאפיינים ייחודיים

הלסת התחתונה היא בעצם העצם הדינמית היחידה בראש. כל שאר העצמות בראשנו מהוות חלק סטטי ובלתי נפרד מהגולגולת ובכלל זה גם הלסת העליונה.
הלסת התחתונה לעומתה היא למעשה העצם שזזה ומאפשרת לנו לבצע את תנועת הדיבור ואת תנועת הלעיסה.

השתלת שיניים בלסת התחתונה במצבי קיצון

לעובדה הזו יש יתרונות וחסרונות כאשר מדברים על השתלת שיניים.

מצד אחד, בניגוד ללסת העליונה שנמצאת ממש מתחת לחלל הסינוס, בעבודת השתלה המבוצעת בלסת התחתונה אין לנו את החשש לפגיעה או חדירה לסינוסים הן במהלך העקירה והן במהלך קיבוע השתלים הדנטליים ולכן, השתלה המבוצעת בלסת התחתונה טומנת בחובה פחות סיכונים לסיבוכים רפואיים.

מצד שני כאשר יש מצב של חוסר עצם בלסת זו רופאי השיניים צריכים להיעזר בפתרונות יצירתיים ייחודיים. במצבים קיצוניים כאלו, הרופאים המובילים כיום, נעזרים בלסת העליונה בשתלים ייחודיים הקרויים שתלים זיגומטיים. שתלים אלו, במקום לעצם הלסת החסרה, מקובעים לעצמות הזיגומה המצויות בלחי.

אך בלסת התחתונה אין לנו מיקומי עצמות נוספים שניתן לעגן אליהם את השתלים הדנטליים במקרה ויש מחסור קיצוני בעצם הלסת ולכן הפתרון שמצאו הוא שתלים בזאליים או בשמם הפופולרי יותר, שתלי דיסק. בניגוד לשתלים דנטליים אחרים המוברגים אל העצם, שתלים אלו מחוברים מהצד אל רקמת החניכיים ומשלובים בשתלים דנטליים רגילים המקובעים לאזורים בלסת בהם עדיין נשארה מספיק עצם. כך ניתן לסייע גם למטופלים הסובלים מחוסרים קיצוניים בלסת ולאפשר להם לעבור השתלת שיניים ביום אחד וליהנות משיניים חדשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *