השתלת שיניים, השתלות שיניים – מה זו השתלת שיניים?

השתלת שיניים – שיטות שונות

השתלת שיניים היא תהליך כירורגי נפוץ מאוד שבו מחליפים שיניים פגועות או מחפים על מחסור בשיניים במספר שתלים דנטליים דמויי שיניים. המטרה העיקרית של ביצוע השתלות שיניים היא להחזיר את הלסת של המטופל לתפקוד תקין כדי שהאדם שבפיו הושתלו השיניים יוכל לחזור ולאכול, לדבר ולחייך ממש כמו עם שיניים טבעיות ובריאות.

השתלת שיניים

השתלת שיניים מתבססת על קיבוע שתלים דנטליים במקום השיניים החסרות

השתלת שיניים, השתלות שיניים- השיטות

יש מספר שיטות להשתלת שיניים אך בגדול הן מתחלקות לשני סוגים עיקריים:

השתלת שיניים רגילה ("מסורתית") – השתלה שכוללת מספר פרוצדורות שנפרשות לאורך חצי שנה עד שנתיים. כל אחת מהפרוצדורות (שכוללות – עקירת שיניים, השתלת עצם, השתלת בסיס לשתלים והשתלת השתלים הדנטליים עצמם) מתבצעת בנפרד ולאחריה תמיד מגיעה תקופת החלמה של מספר חודשים לרקמת החניכיים עד לפרוצדורה הבאה.

התוצאה של תפישת עבודה כזו היא שתהליך ההשתלה נמשך תקופה ארוכה, בהתאם למספר הפרוצדורות הנדרשות ובהתאם לזמני ההחלמה של המטופל. כך קורה ששיקום פה כזה יכול לארוך בין חצי שנה לשנתיים.

 השתלת שיניים ביום אחד – השתלת שיניים שבה כל הפרוצדורות מתבצעת תוך יום אחד. על פי תפישה  שלקוחה מתחום האורטופדיה ונקראת "העמסה מיידית" . תפישה זו גורסת כי מהירות טיפול גבוהה מפחיתה את הטראומה הנגרמת לגוף ומשפרת משמעותית את זמן ההחלמה שלו. ממש כמו  שבאורטופדיה משתמשים היום בהשתלת ברגים ופלטינות במקום בגבס למספר חודשים כפי שהיה נהוג בעבר. לכן, בשיטה זו מבוצעת העקירה וההשתלה של שתלים דנטליים באופן מיידי כבר באותו היום.
בנוסף, ההעמסה המיידית מתבססת על כך שלא חייבים לעגן את השתלים הדנטליים בדיוק למקום שבו עצם הלסת היתה מחוברת לשיניים אלא ניתן לחבר את השתלים בזוויות שונות של עד 45 מעלות ולמיקומים שונים בעצם הלסת. נקודה זו חשובה מאוד למקרים שבהם יש מחסור נקודתי בעובי של עצם הלסת וניתן לקבע את השתלים הדנטליים למיקום אחר שבו עצם הלסת עבה יותר.

כל אחת מהשיטות האלו יכולה להתאים להשתלת שן בודדת או להשתלת שיניים מלאה של לסת שלמה. השתלת שיניים בכל אחת מהשיטות נחשבת לתהליך כירורגי בעל אחוזי הצלחה גבוהים מאוד ביחס לתהליכים כירורגיים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *